Dodaj dodatkowy wpis lub komentarz do podjazdu:
Postalm (AUT) - od Strobl

• Opis Podjazdu:
  • Znakomita kolarska wspinaczka po prywatnej drodze (kolarze mają ją za darmo) pozwala na osiągnięcie wysokości ponad 1300 m n.p.m. Rozpoczynamy łagodnie w Weisenbach, jadąc cały czas wzdłuż koryta rzeki o tej samej nazwie. Początkowo towarzyszą nam malownicze skały przełomu, potem krótki odcinek w lesie doprowadza nas do punktu poboru opłat. Właściwa część podjazdu rozpoczyna się zaraz za nim. Nachylenie wzrasta do 6%, a po dwa kilometry dalej mamy kilometr z nachyleniem >10%. Droga wspina się serpentynami (osiągnięta wysokość jest na znakach) coraz wyżej, już do końca będzie między 8 a 9%. Po ostatniej serpentynie widzimy zjazd w lewo koło domu, a na dole jakieś parkingi. Jedziemy dalej prosto! Po dalszych kilkudziesięciu metrach droga zakręca w prawo i w górę, by po półtorakilometrowym odcinku doprowadzić nas do dużego parkingu. Wszyscy rowerzyści których tam widziałem (a jest to popularne miejsce) zawracają właśnie tu, choć do zdobycia jest jeszcze kilkadziesiąt metrów na prawie dwóch kilometrach. Powód jest prosty - za parkingiem kończy się asfalt, a zaczynają pielgrzymki tych, którzy dostali się tu na czterech kółkach i teraz snują się po drodze, dumni ze swojego osiągnięcia. Musimy się jeszcze stąd wydostać. Jeżeli wybraliśmy zjazd w kierunku Abtenau, trzeba pamiętać o trzech rzeczach: parking który widzieliśmy na dole znajduje się w siodle hali, będziemy z niego mieli jeszcze 150m w górę, zanim zaczniemy właściwy zjazd; zjazd ten jest przecudowny, ale kręty i dość śliski więc nie przesadzajmy z tempem; po trzecie wreszcie bramka do pobierania opłat nie otwiera się automatycznie przed rowerem (a właściwie w ogóle się nie otwiera), dbajmy więc o odpowiednio wczesne hamowanie. Droga z tej strony jest popularniejsza więc i ruch większy!
    Opis dodany przez użytkownika: shaggles